Isnin, 25 November 2013

Honda vs Nissan

cerita lapok..
tapi pada saya masih terasa baru..

bila tengok orang lain dapat pe yang di hajat setelah berusaha
tapi lain pula cerita nya..
mamang sudah redo..
tapi masih terkilah bila orang tidak mengharagai pe yang kita cuba korbankan..

sebelum nie memang target nak beli honda city..
(kalo ikut hati nak beli civik type R)
tapi kalo ikut kemampuan itu jer boleh..
tp tup..tup..
dapat nissan sentra jer..
can u imaging..??
nie image dari google..
so image sebenar adalah jenis standart tanpa seketing or sport rim..

bukan nak mengukit or pape sahaja..
tapi kalo ikut kemapuan itu jer saya boleh bagi..

cerita 1st dari saya kumpul duit,
untuk downpament kereta..
kemudian abah saya nak tambah untuk downpayment nyer..
oky saya accept lagi..

dok survey2 kereta..
menunggu hujung bulan..
tup..tup..
my parent call..
they say i saw i car very pretty n so on..!!

than i say i thing 1st..
but they want i come home n bring all doc..
than i thing done have any choose.. 

selepas itu saya terima kereta itu walau po0n hati sedih n sengsara..
for the happiner of my parent..
i follow..

selepas bemacam masalh timbul..
saya suruh jual kereta dieowg..
than pakai jer kereta saya..

mean, i give them my car n sell they car give me the money of that car..
for me can buy a new car, but
jualan kereta tu tak dapat macam yang di harapkan..
they say, give me 75% of car price after deduction of many thing..
but on the end a just get 70%..
(bermula la kekeciwaan yang amat tinggi)

than i accept at all 
walau po0n merintih sedih dalam hati..
until now still bayar kereta yang dieowg pakai..
tapi dieorang macam tak hargai apa yang saya lakukan..
masih lebih kan orang lain yang kerja lebih baik dan boleh bagi dieorang duit lebih..

walaupo0n orang kate saya bodoh beli kereta untuk macam orang tua..
tapi niat saya memang nak bagi kereta itu untuk orang tua saya..
tapi saya terkilan mereka tak menghargai pe yang saya cuba akukan..
walaupo0n orang kata jangan mengunkit,tp saya mau mereka tau apa yang say cuba lakukan..

now the money i just get for Honda Wave 125 on 2nd hand..
can't u imaging berape la saya dapat sebenar nye..
walau apa po0n saya still bersyukur da berdoa..
mereka turut memahami apa yang saya rase duk merantau,
mencari sesuap nasi..
walau po0n kadang tak makan..

sebagai anak,saya tetap rase bertanggujawab..
mereka tetap ibu bapa yang membesar kan saya..
sebagai manusia saya masih punya perasaan..
thanx for everything..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan