Rabu, 26 November 2014

Miss Kucing Confius

Dilema..
Bulan nie terlalu banyak dugaannya..
saving for wedding terpaksa keluar..
terpakse berpindah sebab rumah sewa sekarang dilelong..
dan owner say "i will setel"
than owner baru datang "u must get out from this house 7day from now"..
tapi dengan timbang rase owner baru..
dapat la kami berpindah dalam mase sebulan,
untuk cari rumah sewa baru dan sebagainye..
rase lega seketika..

dari dugaan nie..
sebenarnya ad hikmah di sebalik..
perlunya kami semua pindah..
sebab dua minggu sebelum tu di ugut dan bergadoh dengan jiran sebelah..
jiran yang hanya suka jaga tepi kain dan carik gaduh..
tak nak bertolak ansur pasal parking..
hampir menjadi kes polis..
kadang try jugak berbaik tapi akhirnye kami akan di buli
sedih..

dan sekarang kami membuat keputusan untuk pindah berasingan..
bertambah la dugaan..
tapi dugaan sekarang dilema kerana kucing..
ada dua ekor kucing yang selalu ada kat rumah 2..
saya selalu bagi makan..
dan saya dah jinakkan dia
main2 dengan die..
balik keje mesti tunggu depan pagar mintak di usap perut die..
comel..

tapi sekarang dilema antara nak bawak ke rumah baru atau tinggalkan 
kawan-kawan rumah suh bawak..
En. Manis saya kata, terpulang la yang penting pandai jaga..
sebab takut diorang dah biase dengan kawasan rumah 2..
kalo bawak nanti kucing jadi stress..
than sekarang saya tak cukup kelengkapan untuk mereka..
takut nanti kalo saya balik kampung takde orang nak jaga mereka.
tapi kecian gak dekat diorang takde tuan nak main dah..
dan saya balik keje takde sape nak main dan bosan jadi macam takde kawan dan apa2 jugak..

=(



so sekarang takde solusion lagi..
macam mane yek..??
bawak or tak..??
filling confius..


Name is Ru Ru (left) & Oreo (right)
-Manja & Manis-


Tiada ulasan:

Catat Ulasan