Isnin, 11 Januari 2016

Positive - Double Line

New Year New News New Sprite New Target
New Vision

7.1.16
Positive Preg Mummy
Alhamdulillah

Saya tak tau perasaan ketika melihat keputusan
merasa tidah percaya
bila saya tengok kelendar period saya, 
jangkaan masa period sudah lewat
tapi saya tetap berfikir positive
sebab kadang2 memang lewat 4-5hari
tapi ni lebih 8hari

rasa pinggang dan berut kadang2 sakit 
seperti tiap2 bulan nak datang period
b****t sakit dan sensetif
masih lagi berfikir positive

jadi petang balik kerja saya terus cek guna kid test
yang saya ada beli dengan ovulation test
(tak sempat nak guna lagi)
baru sampai dalam dua tiga hari
mase test perasaan bercampur baur
pikiran bertanya dengan hati
macam mana kalo sudah ada?
macam mana kalo tiada?
sangsi, bersediakah aku??

tapi saya test juga akhirnya..
mula2 keputusan tunjuk 1 line
lepas tu, 
saya fikir positive
belum sampai masa nya lagi
than lepas masak saya tengok lagi
keputusan nya masih 1 line
sebab die test kid tu tulis, 
keputusan akan keluar lepas 10minit
maksud nya belum ada rezeki lagi

selepas tu
saya tak ada tengok lagi
hati macam sedikit kecewa atau gembira

tapi bila pagi 
saya tergerak nak tengok semula keputusan semalam tu
seperti tak percaya
kenape ada dua line
than dengan merasa hati tertanya2
dan saya terus buat testing kid yang lain
tapi kali ni
line kedua keluar dengan cepat 
tapi samar-samar


tapi hati masih berkata
betul kah ini
masih terkejut dan tertanya2
mahu mengejutkan sang suami atau berdiam diri
terus masak sarapan sambil
fikiran berfikir2
tak tau macam mana nak cakap dengan en suami


dengan menguatkan diri
selepas sarapan, 
cakap dengan en suami
saya punya period lewat
than test kid dua line
than 
en suami jawab dengan santai
kamo punya masa da lewat dari biasa 
sayang da boleh agak da...
hahaha

perasaan bercampur baur
nak gelak atau marah
rasa nak gigit lengan en suami yang macam ayam
tengok die gelak, hihi

macam saya lak kene game
sekian...
=)



wish me luck
be gud mummy and daddy
perfect look & healthy child and children
Amin
May Allah Bless Us!!



lepas la kami pergi honeymoon 3x berdua
walaupon dekat2 dalam malaysia jer..
hihihi




semoga rezeki kami lebih melimpah dengan kedatangan
orang baru dalam hidup kami
yang di tunggu2 oleh kami dan seluruh keluarga kami
Amin




Tiada ulasan:

Catat Ulasan